Svátek má: Petr a Pavel

Regiony

Velikost textu:

Územní a stavební řízení nově pod jedním magistrátním odborem

Územní a stavební řízení nově pod jedním magistrátním odborem

Od ledna tohoto roku jsou již veškerá územní a navazující stavební řízení týkající se území krajského města administrativně odbavována na jednom odboru.

Hradec Králové
24.leden 2016 - 10:00

Magistrát si od této organizační změny, která se týká výkonu státní správy, slibuje do budoucna zkrácení lhůt pro získání stavebního povolení, komunikaci s jedním úředníkem včetně vedení řízení z jednoho místa. Změna má navíc potřebnou podporu v připravované legislativě, konkrétně v supernovele stavebního zákona.

Do konce minulého roku byla tato poměrně náročná agenda státní správy vykonávána pro projekty na územní města Hradce Králové odborem hlavního architekta. Rozdělení agend, které na sebe navazují, tedy územního a následného stavebního řízení, často přinášelo prodloužení doby nutné pro získání stavebního povolení.


Nové organizační uspořádání, které posvětila vloni na podzim rada města, počítá se změnou pravomocí vykonávaných magistrátem města jako stavebním úřadem. Klienti, kteří si podávají na úřad žádost o územní řízení vedené na katastru Hradce Králové, jsou od ledna odbavováni na odboru stavebním a nikoliv už na odboru hlavního architekta. Úředníci agendy věnující se územnímu řízení se už postupně přesouvají do pravého křídla budovy, kde má své místo stavební odbor.

„Výhodou změny bude kromě jiného i to, že klient už nebude muset přecházet z jednoho křídla magistrátu do druhého a jakmile se nový systém zaběhne, měl by se jak územnímu, tak navazujícímu stavebnímu řízení v jedné věci věnovat jeden referent. Úředníky teď čeká kromě sestěhování do jednoho křídla budovy i osvojování nových postupů,“ vysvětluje tajemnice magistrátu Markéta Bartušová.

Kralovehradeckenovinky.cz informovala Magdaléna Vlčková, tisková mluvčí Magistrátu města Hradec Králové.

(jv,kralovehradeckenovinky.cz foto:arch)


Nechcete zmeškat důležité zprávy? Přihlašte se k jejich odběru: