Svátek má: Nikola

Zprávy

Velikost textu:

Americký tisk: Propaganda na síti? Rusko nesmí, Spojené státy můžou!?

Americký tisk: Propaganda na síti? Rusko nesmí, Spojené státy můžou!?

Šetření novinářů San Diego Union-Tribune ukázalo, že v průběhu dvou informačních kampaní utratily USA na reklamu v ruskojazyčném segmentu Facebooku téměř 60.000 dolarů.

Ilustrační foto
15.říjen 2017 - 04:20

A drtivá většina rozpočtu přímo sponzorovaném Washingtonem šla na podporu Hlasu Ameriky.

Americká rozvědka tvrdí, že Kreml provozoval velké množství podvodných webových stránek na Facebooku a utratil 100.000 dolarů na reklamy v sociální síti, aby ovlivnil americké prezidentské volby v roce 2016. Nicméně, podle The Union-Tribune v San Diegu, hon za lajky probíhal na obou stranách.

„Americké agentury rovněž změnily Facebook na bojiště za srdce a mysl Rusů," napsal Calr Prine, autor materiálu. Takže podle publikace vyšlo najevo, že během informačních kampaní v letech 2010-2011 a 2015-2016  utratily federální agentury USA na ruskojazyčný segment 59.541 dolarů - o čemž svědčí zprávy federálních úřadů.


Celkově za osm let vynaložily ministerstvo zahraničí, Hlas Ameriky a Agentura Spojených států pro mezinárodní rozvoj (USAID) na kampaně na sociálních sítích v zahraničí 1,6 milionu dolarů. Je možné, že se výdaje na ruskojazyčný segment na tomto pozadí zdají být malé, ale jak poznamenali odborníci, Rusko patří k prioritním cílům Washingtonu. Překonaly ho pouze Indonésie, Pákistán, Írán a Afghánistán.

Podle autora článku šly asi 3 tisíce dolarů na pokrytí aktivity konzulátu v Jekatěrinburgu. A více než 56 tisíc dolarů vynaložily USA na Hlas Ameriky, který se díky svému postavení musí rozvíjet v digitálním formátu.


Desítky tisíc dolarů Washington utrácel na svých aktivitách ve Facebooku i v jiných bývalých sovětských zemích: Arménii, Uzbekistánu, Gruzii. A podle odborníků jsou tyto investice byly oprávněné, protože hlavně podporovaly americká média, konzulární služby a humanitární programy, a tak dále, a neměly prý zasahovat do voleb a nepodporoval konkrétního kandidáta.

Na žádost publikace o komentář k tomuto tématu odmítli odpovědět jak Hlas Ameriky, tak Facebook, a stejně tak i americké velvyslanectví v Rusku.

Vysílání „Hlasu Ameriky“ a „Svobody“ jsou vlajkovými loděmi americké státní propagandy a je zarážející, jak se americkým činitelům okamžitě vytrácí tato skutečnost z paměti, když hovoří o „zločinné“ propagandě ruských médií podporovaných Moskvou, jako RT.

(kou, prvnizpravy.cz, sandiegouniontribune.com, foto: arch.)