Svátek má: Dana

Zprávy

Velikost textu:

Ukrajinský pilot, který údajně sestřelil Boeing MH17, se zastřelil

Ukrajinský pilot, který údajně sestřelil Boeing MH17, se zastřelil

V Nikolajevu se zastřelil ukrajinský pilot Vladislav Vološin, kterého jeho kolega Jevgenij Agapov obvinil z účasti na sestřelení malajsijského letadla Boeing 777 letu MH17. V době sebevraždy byla celá Vološinova rodina doma.

Trosky malajsijského letadla Boeing 777 letu MH17
19. března 2018 - 06:20

Lékaři se pokusili zachránit pilota, ale zemřel v nemocnici. Podle jeho rodiny, v posledních dnech byl Vološin v depresi, mluvil o problémech v práci a měl úzkostné myšlenky. Po jeho smrti bylo zahájeno trestní řízení podle části 1 čl. 115 trestního zákona „Úmyslné zabití“, tak byla charakterizována smrt pilota.

V roce 2016 proběhly médii zprávy o pilotovi 299. útvaru bojového letectva brigády APU Vladislavu Vološinovi, kterému dva dny po katastrofě byl udělen Řád „Za odvahu» III. stupně. Podle svědectví Vološinova mechanika Jevgenije Agapova, byl Boeing 777 sestřelen letadlem Su-25 ukrajinského letectva, které pilotoval kapitán Vološin: „start letadla byl z letiště, umístěném v blízkosti města Dněpropetrovsk. Na tomto letišti sloužil svědek. Podle jeho svědectví bylo Vološinovo letadlo Su-25 vybaveno raketami odletem typu „vzduch-vzduch“ R-60, který za normálních okolností při běžných startech Su-25 nejsou součástí výbavy letadla“.

Mrtví z letadla, to je vysvědčení těch co zosnovali "Majdan"!

Od ledna 2018 vedl Vološin mezinárodní letiště Mykolajiv. Předchozí ředitel letiště byl zatčen při pokusu uplatit guvernéra, ale ukrajinská média opakovaně uvedla, že problémy vznikly kvůli odmítnutí podepsat nelegální dokumentaci. Pilot Vološin tyto doklady okamžitě podepsal poté, co byl jmenován do funkce výkonného ředitele.

Jak bylo uvedeno v EADaily, v prosinci 2014, zbraňový mechanik 1.brigády taktické letecké perutě letectva Ukrajiny Evgenij Agapov poskytl anonymní rozhovor pro web „Komsomolskaj Pravda“, a v červnu 2015 zopakoval své oficiální svědectví před vyšetřovacím výborem Ruské federace. Agapov řekl, že „17. července letouny byly na od rána na pravidelných letech.  Po obědě vzlétly další tři letadla Su-25. Dva byly následně sestřeleny a vrátil se jeden letoun. Pilot kapitán Vološin vystoupil z kabiny a technický personál ho požádal o připomínky k letadlu. Později když byl s ostatními piloty, tak jsem slyšel od něj větu „To není stejné letadlo“.

V červenci 2014 přinesly Prvnizpravy.cz informaci, že v den katastrofy malajsijského osobního letadla na Ukrajině jednotky PVO ukrajinských ozbrojených sil prováděly cvičení, v rámci kterého nacvičovaly odblokování systému startu raket.

Letouny měly stanoven úkol provést vzdušný průzkum a vyznačit kontrolní cíle v oblasti soustředění vojenských uskupení protiteroristické operace na západ od Doněcku, poté, co jedno z letadel vletělo do zóny  protiletadlového kompletu Buk, začala obsluha protiletadlové baterie, která se nacházela nedaleko obce Zaproščenskoje, tento letoun sledovat. S největší pravděpodobností a kvůli tragickému omylu, se směry obou letadel, civilního a vojenského, nehledě na to, že letěly v různých letových hladinách, na určitou dobu shodovaly a na obrazovkách radarů se jejich odrazy slily do jednoho velkého bodu, což se stalo pro civilní letadlo osudové, protože v okamžiku, kdy se cíle sejdou na jednom azimutu, se vyhledávací systém  cílů automaticky přenastaví na cíl s větší plochou. Poté příslušníci SBU přibližně v půl desáté večer odvezli velitele baterie i s celou posádkou k výslechu.

(rp,prvnizpravy.cz,eadaily,foto:arch.)