Svátek má: Naděžda

Zprávy

Velikost textu:

Vystrašení Britové budou oprašovat taktiku z doby studené války

Vystrašení Britové budou oprašovat taktiku z doby studené války

Kvůli hrozbě, kterou představují ruské řízené střely nové generace, se královské letectvo připravuje na obnovení taktiky z doby studené války.

Britské Typhoony
22. července 2021 - 09:01

Podle The Daily Telegraph, šéf letectva sir Michael Wigston uvedl, že v současné době se britští piloti musí znovu naučit dovednosti, které nepraktikovali 30 let.

„Britské letectvo se připravuje na obnovení taktiky z doby  studené války uprostřed hrozby ruských řízených střel,“ uvedl náčelník štábu letectva Spojeného království.

Podle The Daily Telegraph, vrchní maršál letectva sir Michael Wigston uvedl, že si přeje, aby se královské letectvo znovu naučilo dovednosti, které 30 let nepraktikovali, a že je plánována řada „rozptylujících cvičení“ s názvem „Exercise Agile Stance“.

Během těchto cvičení obdrží vojenská letadla rozkaz k rozptýlení, to znamená, že po vzletu ze základen budou muset přistát na civilních letištích a dokonce i na dálnicích. Jak Wigston vysvětlil, pokud jsou válečná letadla rozptýlena, je pro nepřítele „obtížnější“ zaměřit rakety na cíl.

„Naučíme se rozptylovat,“ řekl Wigston a dodal, že pokud „se arzenál nejnovější generace řízených střel, kterými se Putin chlubí, přesune do ruské exklávy v Kaliningradské oblasti, budeme na dosah.“

Podle Wigstona ruský „vývoj“ za posledních 15 let přinutil vojenské velitele být vynalézaví tváří v tvář rostoucí hrozbě.

„Nemám zájem znovu používat přistávací plochu Lincolnshire," řekl. „A bude pro nás velmi obtížné držet ozbrojená letadla na civilních letištích. Ale pokud budou všechny mé „typhoony“ místo pouhých dvou základen rozptýleny po 12 základnách, stanou se obtížnějším terčem.“

„Současnou situaci bychom měli považovat za národní výzvu, je třeba věnovat pozornost množství přistávacích drah, které jsou ve Spojeném království. Zní to trochu v duchu studené války, ale musíme si pamatovat, jak jednat v takových podmínkách,“ dodal.
 
O seznamu civilních letišť dosud nebylo učiněno žádné rozhodnutí, ale velká letiště jako Heathrow a Glasgow pravděpodobně nebudou v seznamu. Menší letiště jako Teesside, Southend a Liverpool by byla mnohem vhodnějšími místy.


 
Wigston uvedl, že za jednu z možností se považuje také praxe přistání letadel na dálnicích, jak tomu bylo u stíhačů Jaguar během studené války.
 
Michael Wigston poznamenal, že důvodem pro přijetí těchto opatření byl nový ruský raketový systém a systém protivzdušné obrany, stejně jako ochota Ruska použít sílu.

„Zabíjeli lidi v ulicích Velké Británie a anektovali části Evropy. Mají prostředky, aby nám vyhrožovali. Máme obavy. V nejhorším případě bude vše, co je nám drahé - zejména národní infrastruktura - v dosahu ruských raket,“ řekl Michael Wigston.

Podle něj by přesun moderních zbraní Ruskem, jako jsou nejnovější generace řízených střel, na území Kaliningradské oblasti byl dalším krokem na žebříčku eskalace “.
 
„Rusko má velmi propracované systémy protivzdušné obrany. Sledovali nás v Iráku a Afghánistánu a viděli, jak rozhodující je faktor síly ve vzduchu. Pokud jde o protivzdušnou obranu, zaostáváme. Nepotřebovali jsme pozemní systém protivzdušné obrany kvůli našim strategickým rysům a skutečnosti, že jsme operovali pod americkým deštníkem. Nemuseli jsme do toho investovat. Nyní se přístup mění,“ shrnul náčelník štábu britského letectva.

(rp,prvnizpravy.cz,dailytelegraph,foto:arch.)